2015. november 19., csütörtök

Kökényes-csokis-birsalmasajtos zabkeksz - új kedvencünk :-)


Pár hete meséltem róla, hogy szedtünk egy csomó, dércsípte kökényt, amit többféle verzióban használtam fel a konyhában: készült belőle muffin (háromszor újráztam!!), kökénylekvár, érlelődik a kökénylikőr és itt van most ez a csodás keksz!

A keksz alapjaként a családi kedvenc, Veronika keksz receptjét használtam. A sütőpapírra kigolyózott tésztahalmok tetejére magozott kökény, apró kockára vágott birsalmasajt és csokicsepp került. A végeredmény fenomenális lett, higgyétek el. :-)

Martinelli karácsonyi aprósütemények témában receptgyűjtő játékot hirdetett a blogján, erre mindenképpen szeretném elküldeni ezt a kekszet. A tésztájában lévő fahéj, a birsalmasajt, csoki, zabpehely egyvelege igazán ünnepivé teszi ezt a süteményt. A rajta lévő kökény pedig a hab a tortán - illetve a kekszen. :-D Hogy honnan szerzünk karácsonykor kökényt? Előrelátóan a fagyasztóból, vagy pótoljuk valamilyen aszalvánnyal. Birsalmasajtot szintén teszek mindig a fagyasztóba, két óra alatt kienged és máris fogyasztható/felhasználható.

Hozzávalók:
18dkgvaj
10dkg cukor
1 tojás
16dkg liszt
24dkg zabpehely
1 teáskanál őrölt fahéj
1 teáskanál sütőpor
5dkg darabolt csoki vagy csokicsepp
10dkg kökény
10 dkg  birsalmasajt kis kockákra vágva
A lisztet összekevertem a sütőporral, zabpehellyel és a fahéjjal. A vajat habosra kevertem a cukorral és a tojással, majd kanalanként hozzádolgoztam a szárazanyagokat. Így egy lágy, kissé ragadós tésztát kaptam. 
Sütőpapírral borított lemezre nedves kézzel dió nagyságú golyókat formáztam. Ezeket kiskanállal kissé ellapítottam, mindegyikre tette pár szem kökényt, birsalmasajt kockát, csokicseppet.
180 fokos sütőben 12 perc alatt készre sütöttem őket.

7 megjegyzés:

Marti M írta...

Mesébe illő :)

Katalin írta...

Ismét egy finom különlegesség. Ezek szerit nagyon megszerettétek a kökényt :-) Finom is!

Vanilin írta...

Micsoda különlegesség! :) Finom lehet! Szépek a fotók!

Luca írta...

Nagyon finom lehet.

Györgyi írta...

Hát nekem a kökény teljesen kimaradt az életemből, de jövőre bepótlom a hiányosságomat :) Köszi az ötletet :)

Gerdi írta...

De jó! Eszembe nem jutott volna sütibe kökényt tenni! :-) Pedig a határban lehet ám szedni bőven. Remélem, nem süti mindenki a faluban kökényes kekszet, marad nekem is...

teller-cake írta...

Köszönöm nektek, kökényszedésre fel! :-))