2012. április 16., hétfő

Rumos banántorta banánfaló majommal


Ma van sógorom neve napja - Csongor nap - akit szombaton köszöntött a család a jeles ünnep alkalmából. Tortájának témáján nem sokat kellett gondolkoznom, mert egyik legfőbb jellemzője a fiatalúrnak az, hogy hatalmas banánzabáló hírében áll. :-))) De tök komolyan! Nem lehet előtte banánt hagyni mert hármasával fellegeli a készletet... :-))) Kapott ezért már banáncsokrot a diplomaosztójára, műanyag, nyitható banán alakú banántartót karácsonyra és most jött el az ideje egy banántortának rajta egy őt szimbolizáló majommal. A torta fő ízvilágát a banán mellett a rum alkotta, nagyon finom könnyű krém volt benne, ami jól összesimult a kakaós piskótával - amibe szintén került banán. A bevonat húsvéri tej- és fehércsoki tojás megolvasztásával készült, a figurák pedig a szokásos házi fondant segítségével. Talán mondanom sem kell, hogy az első, amit leevett a tortáról, az egy banán volt a fán lévő banánfürtből... :-)
Isten éltessen még egyszer Csongor!!

Rumos banántorta hozzávalói:

Piskóta:
6 tojás
2 db banán
3 evőkanál rum
180 g kristálycukor
80 g liszt
30 g kakaó

Krém:
10 g zselatin
2,5 dl tej
4 tojássárga
100g cukor
0,5 dl rum
4 dl tejszín
1 habfixáló
2 banán
Némi ribizlilekvár

Bevonat: olvasztott csokoládé

A tésztához a tojásokat szétválasztottam, a fehérjét kemény habbá vertem. A 2 banánt villával összetörtem majd habosra kevertem a hozzáadott tojássárgával, rummal és cukorral. Ebbe a masszába vegyítettem bele felváltva a kakaóporral elkevert lisztet és a fehérje habot. Zsírozott, lisztezett kerek tortaformában bő fél óra alatt 180 fokon készre sütöttem. Hagytam kihűlni majd vízszintesen ketté vágtam.
A krémhez a tejszínt egy habfixálóval kemény habbá vertem, a zselatint fél deci vízbe beáztattam. A tojássárgákat elkevertem a cukorral, majd lassan hozzávegyítettem a tejet. Ezt a keveréket állandó keverés mellett - vigyázni kell, mert könnyen odakaphat! - besűrítettem. Hozzákevertem a rumot majd a kissé felmelegített, felpuhított zselatint is. Vízfürdőben kihűtöttem majd fakanállal óvatosan hozzávegyítettem a felvert tejszín kb 2/3 részét.
A ketté vágott piskótakarika két lapjának vágási felületét lekvárral vékonyan megkentem, majd az alsó lap köré tortakarikát tettem. Két banánt fél centi vastag karikákra vágtam, majd ezekkel a banándarabkákkal kiraktam az alsó lapot. Ráöntöttem a krém jó 3/4 részét, lezártam a másik piskótakarikával, majd a maradék krémmel bevontam a tetejét. 
Egy jó órát hagytam a krémet a hűtőben kötni, majd levettem a karikát és a maradék tejszínnel bevontam a torta oldalát. Olvasztott csokival megkentem a tetejét így aztán csak a díszítés maradt hátra.
Érdemes úgy csinálni, hogy legalább egy napot álljon a hűtőben, hogy összeérjenek jól az ízek!
Lehet úgy is díszíteni, hogy kirakjuk a tetejét banánkarikákkal, esetleg más gyümölccsel és bevonjuk zselével. Nekem most muszáj volt a csokibevonást választanom, mert a tejszínes krém feláztatja és tönkre teszi a fondant, amiből a figurák készültek.

15 megjegyzés:

Sovany Csongor írta...

Nagyon szépen köszönöm kedves sógornőm ezt a felejthetetlen emléket és köszönöm a felköszöntést is! :) De a banánzabálóért még kapni fogsz! :P x) Megkeresem a rejtett dugi készleteket és megeszem az egészet! x)
Pussszantás:
Sógorod: csongor

teller-cake írta...

Jajj, de megijedtem!!! :-))))) Nem ismered te még minden dugi helyemet... Boldog Névnapot még egyszer! :-)))

Judóca írta...

Hát ez a torta nagyon jól néz ki!!!! A csokibevonat és a figurák is!

Erzsébet " Lizi írta...

Valami eszméletlen jó lett ez a torta!Nagyon tetszik a banánzabáló majom.
Na és a Csongor-nál a két o betű a majmokkal nagyszerű ötlet.
Nem semmi milyen egyedi megoldásokat találsz ki egy-egy tortádnál,a dótörő tortádért azóta oda vagyok mióta megláttam,a lányaim is azt mondták anya ez nem is torta.

teller-cake írta...

Judóca: köszi szépen!
Lizi: Nagyon kedveseket írtál, igazán jól esik és örülök, hogy tetszett a lányaidnak a művem! Na de azért a Te részletgazdag, érmes tortád sem semmi!!! :-)))

Jámborné Budai Mónika írta...

Nagyon aranyos tortácska lett.Tetszik:))

Zsuzska írta...

Nagyon jól néz ki!!

trollanyu írta...

Fantasztikus, egész kis műalkotás:) Az egészet te csináltad, a majmot is? Nagyon király:) Nekem a banán az egyetlen olyan gyümölcs, amit nem igazán szeretek, mert nincs leve:) De édességekben, fagyiban szeretem.

teller-cake írta...

Móni, Zsuzsa: köszi! :-)
Trollanyu: igen, én formáztam a majmot is és minden mást! :-) Egyébként mi mind nagyon szeretjük a banánt, de én jobban szeretem magában mint sütiben megsütni.

Petra írta...

Jaj, de aranyos! És az ízesítés is nagyon tetszik. :)))

Anazar írta...

Nagyon király a banánt majszoló maki, meg a szanaszét banánhéj, meg a maki O-k, meg a fa, meg a maki talpa, meg az hogy rumos-banános, egyszóval minden!!

teller-cake írta...

Köszi lányok! :-)

tejszínhab írta...

Baromi jó! :)

teller-cake írta...

:-) Köszi!

IsaBella írta...

Hát ez nagyon jól néz ki! :)